Translate

Friday 21 July 2017

The Metaphysical Gynecology of Tirumular - Part 19

The KuNdalini Yoga and Enjoying the Golden Body


There are many kinds of Yoga and KuNdalini Yoga is that which is being described here by Tirumular. 

In the Third Tantra it is called PariyaGka Yoga, Yoga of body clasping and by which is meant the eliciting of KuNadalini with sexual union with a female in deep love. This kind of union is intermediate between the normal that results in getting progeny and that in which there is no physical union but only social love.

The most important aspect of this kind of union is that it leads to a way of Being without any PaRRu, i.e. any worldly bondages and which is also the state of Cuttam, Absolute Purity.

We see here as part of Tantrism not the avoidance or suppression or repression of the libido but rather the channeling of it in the direction of Absolute Purity and which also results in gaining a Golden Body, a body which retains youthful virility so that coitus is possible even past the normal ages of the youth.  One remains what they call enRum patinaaRu, the ever youthful sixteen provided one has seen the condition of Being without any time consciousness.


32.
1955.

கலக்குநாள் முன்னாள் தன்னிடைக் காதல்
நலத்தக வேண்டில் அந்நாரி யுதரக்
கலத்தின் மலத்தைத் தண் சீதத்தைப் பித்தை
விலக்குவன செய்து மேல் அணைவீரே

உரை:

காலவுணர்வின் சூக்குமங் கண்டு அதனை கடந்து அதனால் விந்துசெற்றவன் தொடர்ந்து அமுதமாகக் குண்டலினி ஈட்டுவான் வேண்டி ஓர் பெண்ணொடு கலந்து மகிழ வேண்டின், அதற்கு முன்பு வெற்று காமவேட்கை அல்லாது அன்பினாலே கலவி இன்பம் வேண்டின், அப்படி அன்பினால் அணைகின்ற பெண்ணின் உதிரக் கலமாகிய ஊன் உடம்பிலிருந்து மலம் குளிர்ந்த சீதம் கசப்பின் பித்தம் போன்ற நோயின் மூலங்களை விலக்கிவிட்டு அதன் பிறகே அணைக்க வேண்டும்.



32,

1955.

kalakkunaaL munnaaL tannidaik kaatal
nalattaka veeNdil annaari yutarak
kalattin malattai taN ciitattaip pittai 
villakkuvana ceytu meel aNaiviiree

Meaning:

Now those rare individuals who have transcended TIME Consciousness and with that the desire for self-propagation, may still need to elicit KuNdalini through sexual union. Such people should seek a woman of great and true love (and not one who is overcome just with sexual passions). And before sexual union is enjoyed with such a female, her body of blood and flesh must be cleansed of excreta, phlegm, bile and so forth.


33.

1956.

மேலா நிலத்தெழு விந்துவும் நாதமும்
கோலால் நடத்திக் குறிவழியே சென்று
பாலாம் அமிர்துண்டு பற்றறப் பற்றினால்
மாலானது மாள மாளும் அவ்விந்துவே

உரை:

ஆண்குறியாகிய விரைத்து நிற்கும் கோலாகக் கொண்டு பக்குவ முதிர்ச்சி உதவும் மேலை நிலத்து பரவிந்தும் பரநாதமும் அகத்தே பதியுமாறு சுழிமுனை நாடிச் செலவின் குறிவழியே சென்று, குண்டலினி சத்தியை அமுதப்பாலாக உண்டு அதன்வழி இன்னும் மேலேறி பற்றற்ற நிலையை பற்றினால், எஞ்சி இருக்கின்ற ஆணவ மலத் தொடக்கும் மாள, விந்து அபரவிந்துவாக நின்று பிறவித் தொந்தனையில் வீழ்த்தும் மாய்ந்து இல்லாது போகும்.


33.

1956.

meelaa nilattezu  vintuvum naatamum
koolaal nadattik kuRivaziyee cenRu
paalam amirtuNdu paRRaRap paRrinaal
maalaannatu maaLa maaLum avintuvee

Meaning:

Having attained an erect penis like a stiff rod (kool) and traveling through the Cuzi Munai Nadi (where both and Para Natam and Para Bindu are co-present) one sholud travel higher in the spiritual world and in the direction of Para Natam and Para Bindu and drinking the flow of KuNdalini as the Nectar (of longevity) if one tries to cut asunder all worldly bondages, then all the dark and dirt will die off and with that also the hold of Apara Bindu that binds one to the phenomenal world of endless births and death.

Comments:

Sexuality, the cause of which in the Apara Bindu, the Universal Seed, the Potu Vittu, is that which throws a person into Samsara, the phenomenal way of life where there is the assumption of bodily presence and evolving into higher and higher kinds of species. It is within the human form of existence that we have an UNDERSTANDING of this evolutionary entanglement as well as the way to escape from it. The way is to KILL or dry up the presence of this Apara Vintu, the Universal Seed of the reproductive instincts and pressures for biological replications of self with getting an endless chain of progeny.

Now when the state of TIMELESSNESS is understood, the WAY of Being free of this cycle of births and deaths is also understood. It is a condition of having rooted out or dry up the Para Bindu, the Seed of reproductive self-replications.

Now Tirumular explains in these two verses that there is an intermediate stage of sexuality where sexual union is enjoyed but without desire for progeny. Such unions are entirely out of LOVE and where KuNdalini elicited with such unions is in fact the invigorating NECTAR and which taken in direction of Para Natam and para Bindu will in fact take one into a state of Absolute PURITY, finally FREE of any sexual desire at all, or at least the need to elicit KuNdalini with sexual unions.



Loganathan @ Ullaganar


( editing and re-paragraphing by his student )


( photo taken from https://pixabay.com/en with thanks)

No comments:

Post a Comment