Translate

Friday 16 June 2017

The Metaphysical Gynecology of Tirumular - Part 17

Overcoming Death





We hear of many Siddhas living for hundreds of years without eating or even sleeping but otherwise very youthful. They are said to enjoy the Diamond Body, a body transmuted into being diamond-like, very strong with youthful vitality. 

To become the ever sixteen, the enRum patinaaRu has been one of the goals of Saivism from ancient times. 

There seems to a believe that with an appropriate Sadhana anyone can conquer DEATH or at least cheat it and live for millions of years or at least for more than 120 years as exemplified by some Siddhas.

The following two verses many provide an explanation of such possibilities.

The Bindu has two forms - the Para Bindu and Apara Bindu. The Woman, Ambal, the In-anna appears as Pure Light, the u-dalla-e-a  of En Hudu Anna (c. 2200 BC) when as ParaBindu and as the sexual alluring and voluptuous women as Apara Bindu. Those ordinary individuals capable of only the physicalistic seeing and hence seeing with senses alone can see only the voluptuous women folks and enjoy only the sexuality of the flesh. However those who have the Third Eye and hence are capable of seeing the Depths are capable of also seeing Inner Pure Light and which is the form of Para Bindu. As one persists in vision of this Pure Light, one also gets freed of all the dirt and poison, the Asuddha that brings about death. In this way one also gets to live long and with youthful vitality.


29

1952.

அறியாது அழிகின்ற வாதலால் நாளும்
பொறியால் அழிந்து புலம்புகின் றார்கள்
அறிவாய் நனவில் அதீதம் புரியச்
செறிவா யிருந்து சேரவே மாயுமே

உரை: 
மக்கள் மண்ணிடை மாய்க்கும் விந்துவை எப்படி  அனல் விந்துவாக மாற்றுவது என்று அறியாது நாளும், ஐம்பொறிகள் வழி சென்று
சிற்றின்பமாகிய சந்தான விருப்பத்து உடலின்பம் தூய்த்து மரணத்தை நாடிச் சென்று புலம்புகின்றார்கள். ஞானக்கண் திறந்து சிவஞானம் மகிழ்ந்தவாறு சாக்கிராதீத நிலையில் செறிந்து அந்நிலயிலிருந்து மாறாது இறைவனோடு சேர்ந்திட , மண்ணிடை மாய்க்கும் விந்து சோதி வடிவத்து விந்துவாக மாறும்.

29.

1952.

aRiyaatu azikinRa vaatalaal naaLum
poRiyaal azintu pulambukin RaarkaL
aRivaay nanavil atiitam puriyac
ceRivaa yiruntu ceeravee maayumee

Meaning:

Not knowing the Sadhana of transmuting the aparaBindu that brings about death along with desire for progeny hence the normal sexual unions, people die all the time by going with the sensorial channels, hence physicalistic existence. When they succeed in opening their Third Eye and engross themselves is a state of absolute transcendence even while awake (nanavil atiitam) and remains firmly in union with Para Bindu in the form of Clear Light, then they can also escape from the death bringing Apara Bindu.

30.

1953.

மாதரை மாய வருங்கூற்றம் என்றுன்னக்
காதல தாகிய காமங் கழிந்திடுஞ்
சாதலு மில்லை சதகோடி யாண்டினுஞ்
சோதியி னுள்ளே துரிசறுங் காலமே

உரை:

காம மயக்கத்து வனப்பு மிகு மங்கையரை, சந்தானவிருத்திக்கு இழுக்கும் வகையில் மரணத்தைக் கொண்டு வரம் எமனென சிந்திக்க, அவர்கள் பால் எழக்கூடிய காதலாகிய உடலின்பக் காமங் கழிந்திடும். காதற் காமம் திரிந்து அன்பு மிகு நேயமே மிக்கிருக்க, ஒடியாது குண்டலினி சுரந்துகொண்டே இருக்கும் எனபதின், மரணம்  சதகோடி யாண்டு சென்றாலும் விரைந்து வாராது போகும், எவ்வாறு என்னில் சோதி வடிவத்து விந்துவில் ஆன்மா அடங்கிட, மரணத்தைக் கொண்டு வரும் துரிசாகிய ஆணவ மலம் அற்று ஆன்மா தூய்தாகுதல் மெய்யாகும் காலம் இதுவே என்பதின் என்க.

30.

1053.

maatarai maay varuGkuuRRam enRunnak
kaatala taakiya kaamaG kazintidunj
caatalu millai catakoodi yaaNdinunj
cootiyi nuLLee turicaRung kaalamee

Meaning:

One way to escape from this death bringing sexuality is to think of the voluptuous women who arose the sexual passions as actually disguised God of Death. Such thinking will dry up and evaporate the sexual desires that come along with strong passions (and not love). The death will not approach even if one lives for millions of years and all because, fully in the Pure Light of ParaBindu, one gets rid of all the dirt and filth that brings about death and so forth.

Comments:

We have to understand Tirumular here with reference to what he also says elsewhere in the book. He is one of the few Siddhas who has recognized the immense power of the sexual urges and where even the celestial beings are NOT free of it - Anjcum adakkiya amararum illai - even among the celestial beings there are none who can control the senses five. Thus what he appears to distinguish is the base carnality, the desires of the FLESH and the sexually tinged emotions and feelings of LOVE. While the desires of the flesh are death bringing, that of LOVE is life nourishing and one who sustains a life of LOVE can in fact conquer premature death, put here metaphorically as living for millions of years.

But what is the difference?

The passions of the flesh come along with the seeing, remaining confined to the physical and hence to the FLESH. A man incapable of transductive perceptions and viewing the hidden depths with his Third Eye, the metaphysical eye, can see only the physical and hence the physical body and the seductive features of a women's body. 

He will be blind to the INNER qualities of a woman and hence incapable of establishing the Union of the Souls through LOVE and which may not always translate into bodily unions.

Tirumular thinks that while desires from seeing only the flesh will lead to early death, desires arising from LOVE relationship are of the nourishing kind, that which elicits the endless flow of KuNdalini and hence something that will drive away death as well.


Dr Loganathan @ Ullaganar


( Editing and re-paragraphing by his student )



( Photo courtesy of https://pixabay.com/ )

No comments:

Post a Comment