Translate

Tuesday 27 September 2016

The Metaphysical Gynecology of Tirumular - Part 4

The Notion of Causality of the Hermeneutic Sciences






These verses below show clearly that Tirumular is developing this branch of the general science of Naataantam as a Hermeneutic Science where the notion of causality is NOT that of the physical sciences but that of Agentive Cause of the human sciences. In the study of human behavior the action and the agent of the action are SIMULTANEOUSLY present with the causal linkage of the sort: A is the cause of B because if A is absent there will not be the presence of B and which implies that A and B are simultaneously present.

In physical causation, which is of the sort: A causes B because A is prior to B and there is a significant correlation between A and B.  Here having caused B, A can even disappear without ceasing to the cause. Here the paramount importance of TIME should be noted  and which is NOT so in Agentive Cause. The agency and the effect are simultaneously present and in such a way that without the agency the effect will not be a  presence.

The relation of BEING and ParaBindu from which emerge all is said to be of this sort. BEING pervades ParaBindu and through His five fold Universal Praxis generates all and in which ParaBindu remains both the material basis as well as the formed effects.

Here it also transpires that BEING is the Final Cause for He is the Power unto Himself- One who can destroy and regenerate Himself, the TaRparan

5.

1927.

அந்தமும் ஆதியுமாகிப் பராபரன்
வந்த வியாபி எனலாய வந்நெறி
கந்தமதாகிய காரண காரியம்
தந்து ஐங்கருமந் தான் செய்யும் வீயமே

உரை:

இனி சுத்தமாயையில் விளங்கும் நிவிர்த்தாதி பஞசகலைகளின் மூலம் அனைத்தையும் சங்கரித்து பிறகு மீண்டும் உற்பவிக்கும் பராபரனே, இந்த சுத்தமாயையிலும் வியாபித்து நிற்கின்றான் என்லாய தெளிவின் வழி அறியவரும் ஒன்றாகும். இது எவ்வாறோவெனில், கந்தமதாகிய ஐம்முக சதாசிவ மூர்த்தி வடிவில் எழுந்து, புதையுரு புறவுரு என்னும் காரண காரியம் என்றவாறு நினைக்கத் தந்து, காரணமாகிய தோற்றலாதியின் சுத்தமாயையில் எழும் நிவிர்த்தாதி பஞ்சகலைகளுக்கு வித்தாக நிற்கும் என்பதாம்

கந்தம் : கந்தவேள் என்பது போல், பலமுகங்களை உடைய தெய்வமாக எழல், இங்கு ஐம்முகத்து சதாசிவரே சுட்டப்படுகின்றார். மேலும் காரணத்தையும் காரியத்தையும் தன்னுள் அடக்கிய கூட்டு எனினும் அமையும்

5.

1927.

antamum aatiyumaakip paraaparan
vanta viyaabi enlaaya vanneRi
kantamaakiya kaaraNa kaariyam
tantu aiGkaruman taan ceyyum viiyamee

Meaning:

It is BEING as the Transcendent-immanent reality (paraaparan) and the destroyer-regenerator of all, who is the real power behind the processes of Nivritti and so forth in the Media of Consciousness, the Cutta Maayai. He pervades by spreading fully into this Cutta Maayai and assuming the form of five-faced Cataaciva showing the notions of Deep Structure that serves as the causal basis of the Surface Structure, establishes the Nivritti and so forth as the Surface Structure features of the Deep Structure processes of the Panca Kritiyas of Himself.

6.

1928.

வீயமதாகிய விந்துவின் சத்தியாக
ஆய வகண்டமும் அண்டமும் பாரிப்பக்
காய ஐம்பூதமும் காரிய மாயையில் 
ஆயிட விந்து அகம் புறம் ஆகுமே

உரை:

உளதாய் எழுவிக்கும் வீயமதாகிய பரவிந்துவின் ஆற்றலின் திரிபுகளாக பேரண்டங்களும் அவற்றுள்  பல சூரியர்களின் தொகுப்புகளாக விளங்கும் அண்டங்களும் காணவரக்கூடியதாக நிலைப்பெற்றிருக்கும்.  பல்வேறு வகையான உடம்புகளும் அவற்றை எழத்தரும்  ஐம்பூதங்களும் மாயையின் புறவுருக்களாக ஆகிட, பரவிந்து இதனால் அனைத்தின் புறவுரு ( காரிய மாயை) என்றும் புதையுரு (காரணமாயை)  என்றும் ஆகும்.

பீசம்> வீசம்> வீயம் : அனைத்திற்கும் வித்தாகி நிற்பது. 

6.

1928.

viiyamataakiya vintuvin cattiyaaka
aaya vakaNdamum aNdamum paarippak
kaaya aimputamum kaariya maayaiyil
aayida Vintu akam puRam aakumee

Meaning.

The immense Cosmos (akaNdam) and the various galactic systems within (aNdam) emerge as presence as the manifest Power of  ParaBindu. In this way the various concrete  bodies and the five basic physical elements that go into their configuration, are evolutes of the  Maayai that becomes the Surface Structure of the Cosmos as a whole. In this way also the paraBindu becomes both the inside and outside of all.

Comments:

In these verses Tirumular is still with the larger question of how the whole of cosmos is generated and there comes to be concrete things as realities. He notes that paraBindu serves as both the causal basis as well the things that are generated out of them , i.e. the kaaraNam, the causal basis and kaariyam, the various effects. Thus ParaBindu stands both as the KaaraNa Maayai, the primordial stuff out of all are generated and the Kaariya Maayai, the collectivity of formed things. 

Here we should note also the cosmological notions -akaNdam and aNdam. The akaNdam is the huge and boundless Cosmos while the aNdam is the bound galactic systems.  The AkaNdam is the boundless and endless cosmos that continues to subsist with immense number of galactic systems coming and going.

Now the concept CAUSALITY in all these notions is NOT that of physical causality but that Agentive Causality and where co-presence of the Cause and Effect are accommodated. The Cause and Effect are simultaneously present only that the Cause remains the Deep Structure, the akam while the Effect remains the Surface Structure,  the puRam or the manifest. Thinking along these lines it is also pointed  out that the ultimate AGENT of all is BEING, the Paraaparan and the various processes in the material media are in fact the Universal Praxis of BEING- the Pancha Kritiyas.

( to be continued)


Loganathan @ Ullaganar

No comments:

Post a Comment