The Metaphysics of Transgressive Sexuality
By metaphysical explanation I mean relating everything to the fundamental Siva Tatvas, Natam and Bindu, the Yin and Yang of Taoism and perhaps also the root causal basis of Jungian Anima and Animus. These Tatvas also appear as the Inner Sun and Moon as we shall see next.
These Siva Tatvas generate a range of mantras that are existence binding through installing sexuality in the very breath of all creatures. Acting against are the Mantras of Natam, the Vanni ezuttu, the Fire-Mantras and which roasts these fertility mantras so that they are made ineffective. Spiritual ascendance and reaching the peak in stages is a matter how FREE one becomes from the sexual desires and hence also the desire for immortality.
Moksa appears on the horizon only when the unconscious desires are burnt out.
See more on this below.
54.
1969
விந்துவும் நாதமும் விளைய விளைந்தது
வந்த இப்பல்லுயிர் மன்னுயிர்க் கெல்லாம்
அந்தமும் ஆதியுமாம் மந்திரங்களும்
விந்து அடங்க விளையும் சிவோகமே
உரை:
என்றும் அழியாத சிவதத்துவங்களாகிய விந்துவும் நாதமும் பர அபர நாதம் விந்துவென விளைய விளைந்தது, உருவெடுத்து ஒருவாறு வாழ்கின்ற திறத்தின், மீண்டும் மீண்டும் பிறப்பெடுத்து மன்னும் உயிர்கட்கெல்லாம் அவற்றின் அந்தமும் ஆதியுமாகிய மேலே கூறப்பட்ட மந்திரங்கள். இவற்றில் விந்துவின் வடிவங்களாக நின்று பல்வேறு இச்சைகளை தோற்றிக்கொண்டே உயிர் மூச்சொடு மூச்சாகக் கலந்திருக்கும் மந்திரங்கள், நாதத்தின் வடிவங்களாக இருக்கும் மந்திரங்களின் தாக்கத்தால் அடங்க, ஆன்மா எல்லா இச்சைகலையும் வென்று சிவத்துவம் எய்தி சிவோகம் அனுபவிக்கும்.
54.
1969
vintuvum naatamum viLaiya viLaintatu
vanta ippalluyir mannuyirk kellaam
antamum aatiyumaam mantiraGakalum
vintu adaGka viLaiyum civookamee
Meaning:
It is only because the Natam and Vintu in their para and apara forms manifest themselves as mantras that all creatures assume bodily forms and persist in existence through a cycle of births and deaths. The mantras that are actually expressions of both Natam and Bindu become the forces that originate and annihilate them so that there is existential repetition. Now in this when as a result the fire-mantras of Natam, the Mantras of Bindu are made ineffective, there will arise the self enjoying, the qualitative SAMENESS with Siva.
55.
1970
வறுக்கின்ற வாறு மனத்துலா வெற்றி
நிறுக்கின்ற வாறும் அந்நீள் வரை யொட்டி
பொறிக்கின்ற வாறும் அப்பொல்லா வினையை
அறுக்கின்ற நாள்வரும் அத்தீப் பழமே
உரை:
சந்தானவிருத்தி சிந்தனையின் காமத்தை ஊட்டும் அபர பர விந்துக்களின் தாக்கத்தை வறுத்து இல்லாது போக்குமாறும், மனத்தில் பொய் என்றும் மெய் என்றும் செல்லும் மெய்ஞானச் சிந்தனை உலாவில் வெற்றியுற்று ஆழுண்மைகளிலேயே தவறாது நிறுத்துகின்றவாறும், அதனால் ஆதாரத்தலங்களில் உயர்ந்து உயர்ந்து சென்று முடிவில் அந்த நெடியக் குன்றாகிய சகஸ்ரத்தலம் ஒட்டி, எல்லா இச்சசக்திகலையும் ஞானசக்தியாக பொறிக்கின்றவாறும் அதன் வழி பிறப்பீனும் வித்துகளாகிய வினைகள் அனைத்தையும் அறுக்கின்றவாறும், சிவாக்கினியாக நாதம் விளைந்து நிற்கும் நாள் தவராது வரும்.
55.
1970.
vaRukkinRa varu manattulaa veRRi
niRukkinRa vaaRum anniiL varai yoddi
poRikkinRa vaaRum appollaa vinaiyai
aRukkinRa naaLvarum attiip pazamee
Meaning:
There is Fire deep inside which expresses itself as a form of Natam and which roasts the seed of Bindu so that it is no more capable of reproduction. This also establishes VICTORY in Metaphysical Thinking of the mind so that finally it rests firmly on TRUTH. It is also that which causes the ascendance in the journey of Atara Cakras so that the anma ascends and reaches the Great PEAK of the Lotus of thousand petals and where all the karmas are burnt and the anma freed of them completely.
Comments:
These two verses explain the total uprooting of SEXUALITY including the transgressive form. For anma to become absolutely PURE and in that also enjoy being SAME-as-Siva, the Sivookam, it has to be absolutely pure and which includes freeing oneself from all kinds of desires including here even sexuality, the root cause of all desires.
The desires are related to the species reproduction mantras that are expressions of Bindu, the Vittu, the SEED and the mantras that are the expression of Natam are the fire mantras, the Vanni Ezuttu that desiccate the Bindu mantras through roasting, burning and so forth. This liberating of the anma from sexuality and hence the desire for immortality through self-regeneration, also lifts it up ABOVE that cycle and prepares it for enjoying Moksa through the stance of Sivookam, the qualitative SAMNESS with BEING.
Here it must be recalled that it is the Sudhadvaita of Saiva Siddhanta where is no NEGATION of the world but only a TRAVEL, a Yaattirai through the Atara Cakras, so well entrenched in many Tantric systems. The UNDERSTANDING must TRAVEL, explore all the metaphysical worlds and make sense of all interpretively and hence bring everything to the Ilaadat taanam, as MeykaNdar later would say, the region of forehead where consciousness is located.
At this point everything becomes TRANSLUCENT with nothing OPAQUE in understanding. Such a way of being also FREES the anma from all karmas, the vinai and thus made absolutely PURE and in which state only it can enjoy Sivookam, the Sameness as Siva.
ULLAGANAR
( Editing and re-paragraphing by his student)
No comments:
Post a Comment